29 Ocak 2009 Perşembe

Patlıcanlı Biberli Bulgur Pilavı


Daha öncede patlıcanlı bulgur pilavı yapmıştım,o zaman patlıcanları kızartıp pişirdiğim bulgur pilavına ilave etmiştim.Patlıcanlar kızardığı için daha bir lezzetli oluyor tabi.Ama bu tarifte hafif oldu.Tarif sofra dergisinin ağustos-2008 sayısından.Hem bulguru hemde patlıcanı çok sevdiğim için mutlaka denenecekler arasına almıştım.Üzerinden baya bir zaman geçmiş olsada nihayet tarifi deneme fırsatı yakaladım.Ve sonuç bence gayet başarılı oldu.


Malzemeler:

2 adet patlıcan
1 adet soğan
2-3 adet yeşil biber
1 adet domates
1 su bardağı bulgur
sıvıyağ,tuz


Yapılışı:

Patlıcanları soyup küp küp doğrayarak acısını almak için tuzlu suda bekletin.Soğanları yemeklik doğrayın ve sıvıyağ koyduğunuz tencerede kavurun.Üzerine ince doğranmış biber ve patlıcanları ilave edin.Patlıcanlar yumuşayınca küp küp doğranmış domates ve tuzunu ilave edip domates yarı yarıya suyunu çekince ateşten alın.
Başka bir tencereye sıvıyağ koyun ve bulguru ilave edin.2 bardak su ilave ederek,suyunu biraz çektikten sonra patlıcanları ilave edip,bulgurlar yumuşayıp suyunu çekene kadar pişirin...

Afiyet olsun....

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık. Bulgur pilavının her şekli çok güzel oluyor. Patlıcanlısı da nefis olmuştur.

Adsız dedi ki...

Pilav nefis görünüyor, ellerine sağlık:).
Ben de bu haftasonu bulgur pilavı yapmayı düşünüyordum. En iyisi patlıcanlı yapayım ben de:).
Sevgiler..
aslı

Feyza Fidan dedi ki...

Bulgur pilavına bayılırım, patlıcanlısını hiç denemedim ama eminim müthiş lezzetlidir..Ellerine sağlık..

Canımcım, eğer sevgililer günü için sipariş vermek istersen mail yoluyla ya da 0533 345 13 36 nolu telefonu arayarak bize ulaşabilirsin :)

Sevgiler...

Dilek Mutfakta dedi ki...

içine patlıcan giren herşeye bayılırım,elinize sağlık...

Adsız dedi ki...

yerim ben bunu, yaninda ayran verirsen. nagehan

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ellerine sağlık canım.
bulgur pilavını uzun süredir yapmamıştım hatırladığım iyi oldu.çok severim.

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık cok lezzetli görünüyor.sevgiler

ayşegül mutfakta dedi ki...

eline sağlık pilavlardan en çok bulgur pilavını severim çok besleyicidir bende zaman zaman evdeki tüm sebzelerden küp küp doğrayıp katarım içine. herşey çok yakışıyor bulgura :)

zarpandit dedi ki...

evet canım yumurta yok acele cevap isteyince hemen yazdım hem kendi sayfama hem senin sayfana :))

blog yaşım :)

Daisypath Anniversary Years Ticker
Daisypath Anniversary Years Ticker