5 Nisan 2008 Cumartesi

Annemin Sütlü Aşuresi


Aşurenin resmini daha önce koymuş fakat annem burda olmadığı için tarifini daha sonra yazacağımı söylemiştim.Annemin gezisi bitti ve geldi.Aşurenin tarifini bloğumda vereceğimi söyleyince sütlü olduğunu özellikle belirt insanlar pek bilmez dedi,valla ben onun yalancısıyım :)
İşte annemin sütlü aşuresinin tarifi;




Malzemeler:
500 gr aşurelik buğday
6 su bardağı şeker
1 su bardağı pirinç
1,5-2 kilo süt
1 su bardağı kuru fasülye
1 su bardağı nohut
1 su bardağı ceviz-fıstık-fındık
200 gr kuru kayısı (4 e bölünmüş)
200 gr sultani üzüm
1 paket incir
1 paket kuşüzümü
1 fincan gülsuyu
Dilediğiniz kadar tarçın-portakal-limon kabuğu-badem





Yapılışı:
Buğdayların üstünü dört parmak geçecek kadar suyla hafif ateşte pişir.Princi ilave edin yumuşak bir hal alınca buğdayın bir miktarını süzgeçte ezin ve tencereye koyun.Üzerine haşlanmış nohut ve fasülyeyi ilave edin.İçine süt ve şekeri ilave ettikten sonra yaklaşık 15-20 dk kaynatın ve ineceğine yakın sultani üzüm,portakal-limon kabuğu,kuş üzümü,incir,kayısı,gül suyu ilave edin ve ateşten alın.Malzemeleri koyduktan sonra fazla kaynatmayın aşure kararır.Hazır olan aşureyi kaselere koyup üstüne ceviz-badem-fıstık-fındık-ceviz ve tarçın serperek servis yapın.





Afiyet olsun...

12 yorum:

ss dedi ki...

çok nefis görünüyor.

Adsız dedi ki...

nefis görünüyor bence de, denemeye değer. hatta en kısa zamanda deneyip burdan sonucu yazacağım :) ellerinize sağlık.
ayten

bir demet feslegen dedi ki...

Gerçekten sütlü bilmezdim bende, ellerinize sağlık, görüntü süper
Sevgiler..

Gönül dedi ki...

oh oh aşureeeee bayılırım valla anacığının ellerine sağlık yeavrım..sevgilerimle öpüyorum

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Annen haklıymış İnci, ben de ilk defa duyuyorum sütlü aşure.. Anneciğinin ellerine sağlık,çok güzel olmuş.. İyi haftalar diliyorum :)

Feyza Fidan dedi ki...

Anacığının elleri dert görmesin, enfesss olmuş aşure :))
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Selam canım..aşure harika görünüyor canım..anneniciğinin eline sağlık..iyi haftalar sevgiler..

Adsız dedi ki...

cok lezzetli görünüyor,annenin ellerine saglik.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Anneciğinin ellerine sağlık canım. Aşureyi çok severim ama bende diğer arkadaşlar gibi duymamıştım.

Melek* dedi ki...

bende bugün komşumda sütlü aşure yedim tabi biz sütlü yapmadığımız için biraz fazla beyaz geldi ellerinize sağlık. aşureye bayıolırım

Adsız dedi ki...

o benim de annem :)
sütlü aşureyi duymayanlar olmasına şaşırdım doğrusu, demek çokda yaygın değilmiş. bence bu lezzeti kaçırmayın , nefis gorunuyor deyip geçmeyin , mutlaka deneyin, şahanedir.

imza: inci"nin ablası :)

angel dedi ki...

selam arkadaşım.aşure her ne zaman yapılsa çok sevrek yenen bır tatlı yanı bana gore ben hastasıyım da:)
annenızın elleıne sağlık...

blog yaşım :)

Daisypath Anniversary Years Ticker
Daisypath Anniversary Years Ticker