14 Nisan 2008 Pazartesi

Ye 33-Börek Etkinliği - Milföylü Kolay Börek




Böylesine güzel konulu bir etkinliği asla kaçıramazdım.Ev sahibemiz www.leziz.blogcu.com 'a şimdiden kolay gelsin diyorum...

Hem çok pratik hemde çok ama çok lezzetli böreğimle karşınızdayım.Bu öyle bir börekki yedikçe insanın canı bir parça daha istiyor.Şiddetle denemenizi tavsiye ediyorum pişman olmayacaksınız :) İsterseniz bu böreğin harcını patlıcanlı,kıymalıda hazırlıyabilirsiniz tamamen sizin damak tadınıza kalmış ama ben en çok pırasalı seviyorum...


Malzemeler:
18 adet milföy hamuru
4 adet yufka
İç harcı için:
Yarım kg pırasa
2 çorba kaşığı tereyağ
Tuz , Karabiber
Kimyon , Pulbiber

Üzeri için:

1 şişe soda
1 su bardağı süt ve sıvıyağ
1 adet yumurta

Hazırlanışı:

İç malzemeyi hazırlamak için pırasaları yıkayıp halka halka doğrayıp tereyağda soteleyin.Tuz,karabiber,kimyon,pulbiber ilave edip karıştırın.Ateşten alıp soğuması için bekleyin.9 adet milföy hamurunu üst üste gelecek şekilde yapıştırın ve merdane ile açıp yağlanmış fırın tepsisine yerleştirin.Üzerine hazırladığımız pırasalı harcı yayın.Yufkayı didikleyip pırasalı malzemenin üzerine serpiştirin.Kalan milföyleri yine üst üste koyup merdane ile açın ve yufkaların üzerine serin.Soda,süt,sıvıyağ ve yumurtayı iyice çırpıp milföy hamurlarının üzerine sürün.Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 35-40 dakika pişirin ve sıcak olarak servis yapın.

Afiyet olsun...

16 yorum:

Hatice dedi ki...

börek nefis görünüyor, ellerine sağlık. Son zamanlarda hem milföy hem de yufka kullanılarak yapılan bu tür böreklere rastlıyorum, seninkinde yufka buruşturularak yaymak yerine didiklenerek kullanılmış, böyle daha iyi pişiyordur sanırım öyle değil mi?
bir de milföyler sosla ıslanınca hamurumsu bir durum oluyor mu?

sevgiler...

kirazdünyası dedi ki...

hatice,sıcak yorumun için teşekkür ederim...
Dediğin gibi yufka didiklenince daha kolay pişiyor ve belli yerlerde yığılma olmuyor.Milföyler aksine sos döküldükten sonra çıtır çıtır oluyor..
İlk fırsatta denemeni tavsiye ederim :)

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık. kolay ama güzel bir lezzet. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

elif dedi ki...

pırasalı börek hiç yemedim ama görünüşü çok güzel ellrine sğlık

Adsız dedi ki...

Nefis bir börek olmuş. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

ayya ay valla tok karna acıktırıyorsunuz hanımlar, maşallah blog değil mutfak sanki (eleştiri değildir) bi bursa seyahatimde ugrasam mı acaba böyle yemekler olur mu ki??

Ayse Pamuk dedi ki...

ahh ahhh olsada yesek ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

hem milföyle hemde yufkayla yapılan böreğe daha önce hiç rastalmamıştım ellerinize sağlık değişik bir tarif olmuş..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

İnci'cim ellerine sağlık, çok değişik bir börekmiş.. Pırasalı ve sodalı hiç denemedim, not alıyorum,gerçekten de çıtır çıtır görünüyor :)

saniyesultan dedi ki...

yorumun için teşekkürler,pırasalı kek bir dene bayılacaksın ben bir günümde yaptım o gün bugün bana gelecekleri zaman pırasalı kekinden yap diyorlar Pişman olmazsın.www.saniyesultan.blogcu.com

EZGi :)) dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerine saglık sevgiler

elifin tarifleri dedi ki...

Börek nefis görünüyor,ellerinize sağlık. Yalnız aklıma takılan birşey oldu, üzerine kullanacağımız süt ve sıvı yap birer bardak mı olacak yoksa toplam bir bardak mı olacak?Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Canımm benim, offff nasıl istedi canım patlıcanlı olanından. :))

Vallahi benim sonum pek hayra alamet değil. gezdikçe siteleri, yapıp yiyesim geliyor. :))

ellerine sağlık.

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Limonlu Kek dedi ki...

Sevgili İnci tarif defterindeki tüm tariflere baktım, hepsi de çok güzeller, sabah sabah acıktım vallahi, sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık ve bu muhteşem tarif için teşekkür ederim. bu hafta sonu yaptım, cuma akşamdan tepsiye serdim cumartesi misafir gelmeden bir saat önce sıvı harcını döktüm ve fırına koydum. Herkes bir dilim aldıktan sonra, tekrar aldı. El açma böreğe benzetti herkes ve ben tabiiii bozuntuya vermedim :) patlıcanlısını da denemeyi düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

inci hanım profilinize baktımda bende bursalıyım.tesadüfki bende evlenene kadar mutfağa hiç girmemiştim.bu tarifi kaçtır deniyorum ama içi hep hamurumsu oluyor.alt üst çıtır çıtır içi hamur... ama yufkaları parçalayarak denememiştim.şimdi sizin tarifinizide denicem. hoşçakalın.(böreğin sosunu verince ben 1 gece bekletiyorum. siz nekadar bekletiyorsunuz.)

blog yaşım :)

Daisypath Anniversary Years Ticker
Daisypath Anniversary Years Ticker