20 Nisan 2008 Pazar

Portakallı Islak Kek


En sevdiğim meyvelerden biridir portakal.İçinde portakal olan tariflerde hep dikkatimi çekmiştir.Bu tarifide gördüm bir ara denemeliyim diyerek kenara koydum,portakal mevsiminin geçmesi ve elimde kalan portakalların ziyan olmaması için hemen mutfağa girdim.Ayrıca bu kekin içinde yağ olmamasıda çok güzel diyettinizi bozmadan kek yiyebilirsiniz :)



MALZEMELER:
3 yumurta
7 yemek kaşığı toz şeker
7 yemek kaşığı un
1 portakalın suyu ve rendelenmiş kabukları
Kabartma tozu

Üzeri için;
2 portakalın suyu
1 portakalın kabukları
3 yemek kaşığı toz şeker




YAPILIŞI:
Yumurta ve toz şekeri derin bir kabın içine alın mikserle çırpın,rendenin ince tarafı ile rendelediğiniz portakalın kabuklarını ilave ederek tekrar mikser ile koyu bir kıvama gelinceye kadar karıştırın.Unu ve kabartma tozunu ilave edip tekrar karıştırın.Kek kalıbınızın içine yağlı kağıt koyup içine karışımı dökün.Önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 150-170 derece sıcaklıkta 35-40 dk pişirin.
Şerbet için portakal suyunu,toz şekeri ve rendelenmiş kabukları bir kaba alın ve ateşte bir taşım kaynatın.Soğumuş olan kekin üzerine sıcak şerbeti dökün.


Afiyet olsun....

8 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

nefis görünüyor canim , eminimde tadi öyledir ... yumusacik :))

ellerine saglik canim ...

kocaman sicacik sevgilerimle ...

Adsız dedi ki...

Mis gibi portakal kokusu burnuma geldi. Ellerine sağlık. Nefis görünüyor.

ab-ı hayat dedi ki...

En sevdiğim lezzetlerden bir tanesi portakal soslu kek.Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.

sevgiler...

Adsız dedi ki...

bende pek severim portakallı lezzetleri, hayatım ellerine sağlık misss gibi olmuş..

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Feyza Fidan dedi ki...

Diyet bozmayan keki görür görmez nasıl koşup geldim inanamazsın İncicim..Hem portakallı hem içinde yağ yok enfess ayolll..Valla tez vakit yapıp yiyecem,
Ellerine sağlık canımcım,
Öpüyorum seni...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

İçinde yağ olmaması çok güzelmiş gerçekten, denemek lazım bu mis kokulu keki.. Ellerine sağlık sevgili İnci :)

Ayse Pamuk dedi ki...

ben bir dilim isterim ama ellerine sağlık hayatım pek hoş görünüyorlar

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım portakallı keke
ellerine sağlık cnm nefis olmuş
sevgilerimle

blog yaşım :)

Daisypath Anniversary Years Ticker
Daisypath Anniversary Years Ticker